Remy - biografia artysty |
DJ Remy jest obecnie jednym z najbardziej popularnych, oryginalnych producentów i DJów muzyki elektronicznej w Europie i na świecie. DJ Remy, a faktycznie Remy Unger urodził się w Hadze w Holandii w 1968 r. Jego fascynacja klimatami elektronicznymi związana jest z klubem Roxy w Amsterdamie, gdzie wraz z starszymi braćmi chodził na cykliczne sobotnie imprezy grane przez guru tamtejszych DJów - Eddyego The Clercqa. Głębokie zainteresowanie muzyką klubową sprawiło, że wkrótce kupił gramofony i pierwsze płyty. Dość szybko nagrał pierwszą demotape ze swoim setem, która z kolei wpadła w ręce Joosta Van Bellena, ten zaś zaproponował mu pierwszą oficjalną rezydenturę w klubie Roxy w 1991 r. Jego kariera muzyczna nie zakończyła się jednak na miksowaniu płyt. Swoje pierwsze produkcje zaczął wydawać pod belgijskim labelem Wonka jako The Traveller. Niedługo później zauważył go belgijski DJ i producent Sven Van Hees, który zaproponował mu współpracę, umieszczenie jego kawałków na własnym labelu Global Cuts. Znalazło się tam kilka klasycznych kawałków Remy z jego wczesnych lat m.in.: "Piano Power" czy "Monkey Forrest" wydane jako Remy & Sven. Jak sam mówi, na jego dalszą twórczość niewątpliwie miał utwór PVD/Humate - "Love Stimulation", który skłonił go i zainspirował do bardziej undegroundowego podejścia w tworzonych przez siebie utworach. Mimo iż produkcje odniosły spory sukces, Remy zdecydował się opuścić label Svena w 1994 i założyć swój własny -Taste, gdzie wydał między innymi "Flight DH 2126", jako Wavecatcher i "She Sings", jako Remy & Gregor. Kolejny jego label Area Code 07 powstał już w 1996 roku, gdzie znalazł się między innymi utwór "Brighten Up", skomponowany razem z Gregorem Van Gaalenem (Remy & Gregor). Jednak to label Taste stał się swoistym wyrazicielem jego stylu, z którym będzie identyfikowane typowe dla Remy brzmienie. Area Code pozostanie bardziej eksperymentalnym labelem. Remy współpracował w owym czasie z wieloma znanymi producentami. Jeden z jego późniejszych projektów - RR Workshop, współtworzył z Rolandem Klinkenbergiem. Zaowocowało to utworem - "Mess With Da Bull", który znalazł się na kompilacji "Northern Exposure Expeditions" Sashy & Digweeda. Późniejsze jego utwory, jak klasyczny już "Pumped Up" wydany jako DJ Remy i "Spotlight" jako RR Workshop, znajdowały się przez dłuższy czas na prawie wszystkich międzynarodowych playlistach. Kolejny jego znany utwór "Backstabber" znalazł się na kompilacji "Renaissance - The Master Series Part One: Awakening", którą w 2000 r. zmiksował Dave Seaman. Oprócz wielu własnych produkcji i zaistnieniu w kompilacjach, sam wypuścił własny mix - "Silly Symphonies - The Sounds Of Remy", którego ukazało się do tej pory pięć części oraz "Mellow Moods". Oprócz wspomnianych już artystów DJ Remy współpracował ponadto ze Starecase, Petem Gawtry, Filmpalast, Nickiem Muirem (Bedrock), Halo, Hip-E i Oliverem Liebem. Styl i klimat większości utworów, które produkuje to efemeryczne, często przeplecione energetyczną głęboką sekcją basu peaktimery. Całość utworów obudowana jest charakterystyczną galopującą i mocno zaznaczoną stopą perkusji. Hipnotyczny, mroczny Tech-Tranceowy czy wręcz Techhouseowy klimat, to wizytówka wielu jego produkcji. Do najbardziej znanych jego utworów należą wydany pod labelem Taste i Additive -"Pumped Up", "Serious Damage" (Taste) "Butterfly" (Additive), czy "Bang" (Additive), pochodzący z EPki i LP pod tym samym tytułem. Klasyfikacja stylu Remy jest bardzo trudna. Wielu próbuje umieszczać jego twórczość w ogólnie pojętnej muzyce Progressive House, co trzeba uznać za symboliczne. Sam zresztą odcina się od opinii szufladkujących jego produkcje, zaznaczając, że jest to mieszanina wielu stylów, na które składają się często esencje Techno, elementy Tribal czy House. Doskonale jest to także widoczne w jego remixach, takich jak Salt Tank - "Energy", Mike Vandenberg - "Flightpath", Pete Gawtry - "Re-Morse". Nierzadko Remy zaskakuje, gdzie siłę i energie ze swego charakterystycznego stylu przelewa na wolniejsze utwory, czyniąc z nich prawdziwy majstersztyk elektroniczych produkcji. Takim utworem może być jego remix Filmpalast - "Istanbul", wydany przez Hope Records w 2002 r. Produkcji utworów poświęca przynajmniej trzy dni w tygodniu, zaś w weekendy gra sety. Jak mówi, ważne jest aby DJ nie tylko grał muzykę, ale i także poświęcał się jej tworzeniu. Jego sety nie ustępują produkcjom. Nienaganny wręcz dobór nagrań i prawie bezbłędny, spójny mix, tworzy klimat, który zdecydowanie go wyróżnia z pośród innych. Jego zdaniem ważny jest klimat i niezamykanie się w jednym stylu grania. "Lubię grać różną muzykę, od Tech-House, Techno, Progressive, aż po Trance. Najważniejsze jest umiejętnie dobrać kawałki w secie który gram, aby stworzyć jak najbardziej energetyzujący klimat". Niewątpliwie szczytem osiągnięć w jego karierze stała się wygrana w World DJ Champion w Cannes, która otworzyła mu możliwości grania w wielu miejscach na świecie. Strona internetowa artysty: www.djremy.com Komentarze (0)Napisz komentarz |